14 Nisan 2012 Cumartesi

Pelit'te Bir Gün...

Daha önceki postlarımda da yazdığım gibi İstanbul Kültür Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencisiyim. " İşletme Buluşmaları " adı altında belirli aralıkla okulumuza iş adamları gelir, bizlere başarı hikayelerini anlatırlardı. Yine bu kapsamda Pelit Çikolataları Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Ayan davet edilmiş bölümümüz tarafından. Ama Selahattin Bey karşı nezaket göstererek " Siz fabrikayı görün, üretim alanını ve aşamasını görün, bunları görmezseniz benim size Pelit'in başarısını anlatmamın bir anlamı olmaz " demiş ve bizleri fabrikaya davet etmiş.

12 Nisan günü gittik fabrikaya. Hakikatten çok sağlam bir yer :D Gidin görün derim, tabi alırlarsa :D 1 yıl dayanan pasta yapacaklarını söyledi Selahattin Bey. Bunun üzerinde 10 yıldır çalışıyorlarmış. " Bekleyin, katkı maddesi olmadan 1 yıl dayanan pastayı yapacağız " dedi.

Pastanecilik üzerine bir yüksek okul açıp, ücretsiz eğitim vererek bu mesleğin profesyonelliğini arttırmak isteğinde olduklarını söyleyip açılması hedeflenen okulun çizimlerini gösterdi.

Üretim alanlarını gezerken paso çikolata yedik tabi. Bir de en sonda güzel bir masa hazırlamışlar bize. Karnımızı doyurduk iyice. Selahattin Bey'e sorularımızı sorduk. En çok ilgimizi çeken ise fabrikanın girişinde Arapça " Allah " yazılı devasa avizeydi!!!



Dönmeden önce de 1 kilodan ağır olduğunu düşündüğüm bir çikolata kutusunu herkese verdiler. Ama fabrikada o kadar çok çikolata yedim ki evde hala yüzüne bakamıyorum o çikolatanın desem de inanmayın yine indirdim mideye :D

Fabrikadan dönerken otobüse bindiğimizde klasik " herkes tam mı " sorusunu geldi hocalardan. Bir arkadaş da " burada kalan mutlu olur zaten " diye espri yaptı ve güldük. Daha sonra noldu? Araç 5 metre gitmeden bozuldu ve orada kaldık! Yarım saat bekledik aracın yapılmasını. Neyse ki daha fazla beklememize gerek kalmadı ve geri döndük.

Ama Pelit'e olan güvenim için iyi bir gezi oldu. Boşuna güvenmiyormuşum. Ee tabi bir de midelerimiz için çok faydalı oldu :D


Beyaz önlüklerimiz ile bitmek bilmeyen asansör yolculuğu :D

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...